گل گیسو

بگذار هرقدر که میخواهد سوت بزند... قطاری که از ریل خارج شده تکلیفش روشن است!

گل گیسو

بگذار هرقدر که میخواهد سوت بزند... قطاری که از ریل خارج شده تکلیفش روشن است!

ســـکــوت . . .








بچه که بودم همیشه وقتی از چیزی ناراحت می شدم گریه می کردم و جیغ و داد می کردم. خودم می دونم بچه ی خیلی لوسی بودم. یه ته تغاریِ به تمام معنا!

هنوزم که هنوزه خواهر و برادرام یه بچه مثل من میبینن سریع یاد اون روزای من میفتن و خاطراتش رو باز گو می کنن.

اما حالا من بزرگ شدم...

درسته که با وجود خواهر و برادر های بزرگتر زودتر از موعد بزرگ شدم، درست مثل تو...

اما از خود تو یاد گرفتم در مقابل بدی ها سکوت کنم...

تو به من یاد دادی در مقابل بدی ها سکوت کنم و بغضمو جز پیش تو پیش کسی نشکنم...

و الحق که تو سکوت آرامش بیشتری هست، آرامشی که بهت اجازه میده به خودت مسلط بشی...

من در مقابل تمام سختی های این روزام... نه... این روزامون... سکوت کردم

ولی حواسم نبود تو فرهنگ ما سکوت به دو شکل تعبیر میشه...

یک - جواب ابلهان خاموشیست!

دو - سکوت علامت رضاست!


جواب من به تمام مشکلات این روزامون مورد اوله، آهای مشکلات ابله، موجودات بی مقدار جواب همه ی شما خاموشی مطلق است...


باشد که ما هم در این سکوت خودمان را پیدا کنیم، آمین...




پی نوشت 1 : مشکلی که با سکوت حل نشه به برخورد جدی نیاز داره مگه نه؟


پی نوشت 2 : دلبسته به سکه های قلک بودیم / دنبال بهانه های کوچک بودیم

                     رویای بزرگتر شدن خوب نبود / ای کاش تمام عمر کودک بودیم





نظرات 9 + ارسال نظر
Melina دوشنبه 16 آبان 1390 ساعت 23:40 http://mywoorld.blogsky.com/

همه مشکلات رو با سکوت نمیشه حل کرد گاهی باید فریاد کشید

گاهی "باید" فریاد کشید

خاک سرخ دوشنبه 16 آبان 1390 ساعت 23:48 http://www.khakesorkheman.blogsky.com

سلام
دوبیتی زیبائی در ختام کلامت خواندم و لذت بردم
هرچند اتفاقی بود اما حس خوبی داشتی برام در این لحظه
در پناه حق باشی

سلام
سپاس

تیراژه سه‌شنبه 17 آبان 1390 ساعت 04:51 http://tirajehnote.blogfa.com/

سلام
پستت رو که خوندم میخواستم یه چیزی بگم که دیدم خودت تو پی نوشت اولت گفتی
کاش روی همه ی مشکلات با سکوت کم میشد..ولی بعضی هاشون خیلی زبون نفهم تر از این حرفان..به برخورد خیلی جدی تری احتیاجه
امیدوارم مشکلاتت زبون فهم باشن..اگر هم نبودن برخوردت کاربردی باشه!
بچگی ها؟....یادش به خیر

سلام تیراژه جان
شاید روی همه ی مشکلات با سکوت کم نشه، اما حداقلش اینه که سکوت بهت فرصت میده خودتو پیدا کنی و جنبه های مختلفشو بسنجی
ممنونم
یـادش بخـیـر

آناهیتا سه‌شنبه 17 آبان 1390 ساعت 14:42 http://www.a-n-a-a-r-i-a.blogsky.com

آره سکوت کارگشاست
سکوت به تو زمان میده تا فکر کنی

از کودک درونت غافل نشو
بعضی وقتا جیغ بنفش بکش...داد بزن
خودت و خالی کن

بــلـــه
اینکارو می کنم

پرچونه سه‌شنبه 17 آبان 1390 ساعت 17:15

بسته به مشکل داره ....
هر مشکلی لم خاص خودشو می طلبه
سکوت که مشکل گشا نیست
اما گاهی لازمه
خیلی لازمه...

بدجوریم لازمه...

احمد سه‌شنبه 17 آبان 1390 ساعت 19:05 http://serrema.persianblog.ir

خیلی پست زیباییه .لایـــــــــک
اگه سکوت همرا با صبر باشه ؛ در برابر مشکلات راه حل اول بهتره

اما جـــــــایی که ازش تعبیر دوم برداشت میشه "باید" فـریــــــــــاد کشید، فـریــــادی با عظمت و غلظتِ تمـــام خواستن ها و نخواستن ها

-----------------------------------------------------------------
چون رو به معراج آورم از هفت کشور بگذرم
چون پای بر گردون نهم نه چرخ و چنبر بشکنم

ممنون از نظرات زیبای شما

احمد چهارشنبه 18 آبان 1390 ساعت 10:14 http://serrema.persianblog.ir

سلام
بیا پیشم ،بروزم

ok

ما(ریحانه) پنج‌شنبه 19 آبان 1390 ساعت 21:01

سلام. در کشور ما به همه دختر ها یاد میدن که سکوت بهترین راه مقابله با مشکلاته و این به نجابتشون بیشتر رنگ میده..بله گیسو جون اون مشکلی که با سکوت حل نشه حتما برخورد جدی نیاز داره. چون از همون اولم نیاز به برخورد جدی بود...

سلام
کاملا موافقم ریحانه

عبدالکوروش شنبه 21 آبان 1390 ساعت 14:47 http://www.potk.blogfa.com

کمی بلندتر سکوت کن.
شاید صدای سکوتت گوش مشکلات رو کر کرد.
ته تغاری مهربون.

چشم
ممنون از لطفت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد